lördag 26 februari 2011

Uppföljning av veckans utveckling av aktier och fonder

Diagram som visar utveckling av aktier och fonder sen årets början.
Jag har stuvat om aktier under veckan.
Jag har sålt Metro och NSP aktier, det är för att det har varit berg och dal bana med just de aktier. Eftersom jag har planer att sälja en större del av aktier och fonder inom ett år så vill jag placera mer med säkerthet.

Därför har jag köpt mer SEB aktier, som har backat senaste tiden men som jag tror kommer gå väldigt bra i år. Jag utgår från det analytiker säger/skriver och så går jag på min egen uppfattning.

Skriver lite kort om övriga aktier.
  • Alliance Oil är ett bolag som pumpar olja och jag tror att Allinace kommer vara stark under de kommande månader.
  • Eniro är högrisk placering som har potential att få skjut effekt, det kommer visa dig under året.
  • Sen ser ni METRO förlagslån, där är aktier låsta fram till 2013 och det först då man får en marknadsmässig kurs. Total aktie antal är 10000 aktier som köptes för 0,4 kr/st.
  • RNB "Rental And Brands" har gått dåligt men har börjat växa framför allt i USA där det har visat en liten framgång redan, enda som inte visar vinst just nu är JC men verkar vara på god väg där med.
  • SEB har utvecklats starkt och har så klart mycket mer att ge (enligt mig), och jag ser det som ganska säker placering på ett års sikt.
  • Tradedoubler har börjat visa fina resultat och jag tror att positiv utveckling kommer hålla i sig.
Fonder enligt nedan, har inte gjort några omplaceringar än som jag skrev om tidigare.

Jag följer som vanligt nästa lördag hur utveckligen har gått...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar