måndag 31 januari 2011

Eniro

Idag fick Eniroaktien lite bränsle och gick upp på besked att Lars-Johan Jernheimer blir ordförande från och med nästa stämma.

Aktien gick upp 8 % vid besked men backade sedan och stängde på drygt 2 %.

Jag har gått minus på Eniroaktien den senaste åren, har i omgångar köpt och sålt aktien med värde mellan 10 000 till 20 000 kr. Totalt ligger jag i minus gällande Eniroaktien de senaste två åren, minus på ca 12 000 kr.

Jag har återigen köpt Eniro för några veckor sen, då jag anser att det finns potential i aktien. Marknadsförings intäkter för företag ökar stadigt, sen har Eniro strukturerat om, sålt vissa delar som inte var lönsamma, ändrat inriktning/gjort om sina tjänster för att anpassa till dagen marknad med mera.

Det är hur jag resonerar kring Eniro, men vi får se hur rapporten kommer se ut i slutet av februari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar