måndag 17 januari 2011

Inledning tillgångar

Jag är en kille på 27 år som har stor intresse av ekonomi, därför vill jag dela med mina erfarenheter (både de dåliga och de bra) men även lära mig nya saker tillsammans med er. När jag inte jobbar så umgås jag mycket med min familj och mina vänner, tränar några gånger i veckan, spelar spel (kineckt är otroligt bra) med mera..

Jag började min resa i princip börjat från ruta ett och har byggt upp mina tillgångar sakta men säkert. Därför vill jag inspirera alla som vill förändra sin ekonomiska beteende, allt ifrån om man vill bli ekonomiskt oberoende eller om man vill bara få bättre koll på sin ekonomi.

Vill påpeka att jag inte anser att jag har stora tillgångar än, men jag är på god väg!

Mina tillgångar har inte gått spikrakt upp, alla som investerar vet att mycket kan förändras på rätt så kort tid "det kan gå ner och det kan gå upp". Det ska man vara beredd på och man ska inte investra mer än vad man har råd med. Det är viktigt att veta vad man investerar i och ställa sig frågor som "vilken branch och hur ser marknaden ut? vilka är risker? vilken mål har jag med investeringen?".

Jag själv är fokuserad på följande investeringar.
- bostad
- aktier
- fonder
- kapitalförsäkring

Jag kommer skriva mer om mina investeringar och hur jag tänker när jag ska investera men även om vardagliga ekonomi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar